lördag 17 februari 2018

Första gången på sci-fi mässa

Det är sci-fi mässa i Göteborg den här helgen och jag fick med mig Metta från Bokbubblarna som sällskap. Det är mitt första besök och jag ska definitivt dit nästa år också! Redan i kön in ser jag härliga människor - två unga killar är utklädda till fjärde och tolfte doktorn (Doctor Who) och väl inne går elfte doktorn ihop med ”hunden” K9. En hel del av besökarna är utklädda och ungefär hälften av dem skrämmer slag på Metta, som inte gillar maskerna.



Vi går runt och spanar på allt som säljs, jag ser direkt att det var tur att inte dottern följde med för då hade jag varit ruinerad vid Disneybordet. Nu har jag det svårt nog med att se till att jag inte köper allt jag ser. Dreglar över Doctor Who-saker, Pop vinyl-figurer och när vi går runt överallt så tar vi en paus för att fylla på med energi. Äter den mumsigaste chokladbollen ever - den nästan smälter i munnen! Fylld med ny energi tar vi en ny runda och nu är det shoppingdags. Chockas av en väldigt avklädd prinsessan Leia-cosplayer och skräms av en utklädd som Jigsaw från Saw-filmerna. Dividerar över om jag behöver en massa plastgubbar och hur många t-shirtar jag ska köpa... 

Är stolt över mig själv som inte köper följande:

* Ett Miss Piggy gosedjur
* Mupparna som handdockor
* Julgransprydnader med mupparna och Disneyprinsessor
* En Dalek potato head
* Elfte doktorn som Mr Potato head
* En Tardis t-shirt i för liten storlek
* En endaste liten Pop vinyl-gubbe

Däremot köpte jag:

* En dalekkjol
* En liten daleknyckelring som ska bli ett halsband
* Ett dalekbokmärke
* En Rocky Horror t-shirt








Vi avslutade besöket med att kolla på alla cosplayarna - vissa mer imponerande än andra. Tyvärr inga bilder eftersom jag hade en väldigt lång och bred snubbe framför mig... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar