fredag 29 december 2017

Etiquette & espionage



Åh vad jag gillar Gail Carriger och hennes böcker! För sista rutan i Höstbingot behövde jag en bok som utspelar sig på en skola och jag blev så glad när jag kom på den här serien. Jag har tidigare läst Carrigers serie om den själlösa Alexia Tarrabotti och jag älskade den serien.

I den här serien får vi faktiskt träffa några av dem som senare får större roller i Själlös-serien. Här är dock den unga Sophronia huvudrollen. Hon är en ung tjej som älskar att klättra och beter sig inte alls så kvinnligt som hennes mamma skulle önska. Hon skickas iväg till en Finishing School - bara det att denna är en annan typ av finish...

Massor av äventyr, vänskap och de där härliga ingredienserna som gör Carrigers steampunk så bra; te, klänningar, vampyrer, varulvar och spänning - allt med smarta, tuffa tjejer i huvudrollen.

Jag gillar redan serien och passade på att köpa hela serien nu inför jullovet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar