måndag 13 november 2017

Hjärnstark



Den här intressanta boken har jag lyssnat på under några joggingturer och den passar faktiskt utmärkt att lyssna på under just träning - den handlar nämligen om hur viktigt det är med fysisk aktivitet. 

Att motion är viktigt för hälsan och hjärnan är kanske inget nytt, men det är intressanta resultat som framkommit. Regelbunden motion hjälper mer än suduko och liknande för att hålla hjärnan ung och aktiv. Du blir bättre på att hantera stress och du rör dig regelbundet eftersom hjärnan utsöndrar lugnande hormoner efter träning. 

För mig känns det viktigt och rätt att träna, en promenad på 30 min om dagen räcker. Jag försöker numera se till att jag får någon form av träning varje dag; löpning, styrka och promenader blandat. 

Absolut en bok jag rekommenderar, den var väldigt intressant! 

1 kommentar: