tisdag 21 november 2017

Arthur Peppers diskreta charm



Anna, som skriver på Fantastiska Berättelser, kom på en idé om en traveling book club och jag ville såklart hänga på. Efter att den här boken varit hos två andra läsare landade den i min brevlåda. Det var spännande att läsa en bok som jag och andra kladdar i. Varje gång jag reagerade på något så strök jag under och gjorde en kommentar på sidan. Väldigt udda, vanligtvis set ju böckerna olästa ut efter att jag läst dem men inte nu.

Boken påminner i början väldigt mycket om de andra gubböcker som finns - Harold Fry, Hundraåringen och såklart Ove. En gammal änkling är sur och grinig men hittar ett guldarmband med berlocker som visar dig ha tillhört frun. Arthur blir nyfiken och börjar nysta i fruns förflutna för att få svar på vad berlockerna betyder. Det visar sig att han inte kände sin fru så väl... Längs vägen blir det en fin berättelse om att hitta sig själv, våga öppna sig för nya äventyr och att hjälpa andra. 

Jag gillade den, den är ganska charmig och en fin feelgood. 

1 kommentar:

  1. jag tycker också om att göra små anteckningar, funderar på denna

    SvaraRadera