fredag 28 juli 2017

Mid-year book freak out tag

Den här har jag hittat på flera olika sidor och tänkte att jag svarar jag med.

1. Bästa boken du har läst så långt under 2017?
Oj, svår fråga. Jag har läst väldigt många bra böcker än så länge. Ett litet liv ligger såklart väldigt bra till...

2. Bästa uppföljaren du har läst så långt under 2017?
Tricky Twenty-two av Janet Evanovich

3. En nyutgiven bok som du ännu inte läst men som du gärna vill läsa?
Rätt många, men jag säger Blybröllop eftersom jag fyndade den på loppis idag.

4. Det mest efterlängtade boksläppet för andra halvan av 2017?
Ingen aning...

5. Största besvikelsen under 2017?
Män förklarar saker för mig - inte vad jag förväntat mig.

6. Största överraskningen?
Att jag skulle älska Born to run och bli så löparsugen som jag blev.

7. Ny favoritförfattare (antingen debut eller ny för dig)?
Inga nya där, men fortsätter älska Jenny Colgan och Janet Evanovich :-)

8. Nyaste förälskelsen i en karaktär?
Svårt att inte bli lite förälskad i Juan Salvador, pingvinen i Pingvinlektionerna. 

9. Nyaste favoritkaraktären?
Malcolm, Operamopsen. 

10. En bok som fick dig att gråta?
Ett litet liv fick mig inte bara att gråta, den fick mig att storhulka. Jag var helt förstörd efter den.

11. En bok som gjorde dig glad?
Pingvinlektionerna - väldigt fin.

12. Den vackraste boken du köpt/fått i år?
Bra fråga... 

13. Vilken bok känner du att du måste ha läst innan året är slut?
Samma här, har så många böcker jag vill få läst men kan inte välja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar