söndag 11 juni 2017

Hyllvärmare: Landline

För något år sedan läste jag Attachments av Rainbow Rowell och tyckte den var underbar. Därför kändes det självklart att skaffa Landline men den har blivit liggandes i hyllan oläst fram till nu. 

Den handlar om att ringa till sitt förflutna, om kärlekstrubbel och om att göra rätt val och prioriteringar - något som inte alltid är lätt, iaf inte för huvudkaraktären. Hon väljer att stanna hemma och jobba på ett manus medan hennes man och barn åker till svärmor och firar jul. När hon försöker ringa sin man hamnar hon i någon slags tidsloop och får prata med honom från flera år tillbaka - när de precis haft ett gräl. Nu måste hon fundera över om deras liv vore bättre om de aldrig blivit ihop igen... 

Jag älskade den! Jag grät som en tok och satt själv och tänkte på det där med val och prioriteringar. Har jag någon balans mellan vad JAG vill och vad som familjen vill? 

Jag har efteråt läst att väldigt många ogillat boken - speciellt för karaktärerna som är osympatiska och överdrivna. Jag håller med, men det är inget jag tänkte på medan jag läste. 

Jag tycker boken var fin och absolut läsvärd! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar