lördag 25 februari 2017

Bokbubblarbok: 1947


Man kan ju tycka att jag pga titeln borde listat ut att kriget skulle finnas med i den här boken, men jag skyller på amningshjärna... 

Boken "kuppades" in som Bokbubblarbok trots att en annan vunnit vår omröstning - men vi var flera som ville läsa den och flera som redan hade läst den. 

Jag har lyssnat på den under mina stavgångspromenader men jag tyckte det var svårt att fokusera på att lyssna. När Bokbubblarna träffades i onsdags så pratade vi om att den ju innehåller korta, korta stycken och mycket faktion. Man får mycket information och intressant är det, men också jobbigt. I slutet av boken gick jag och grät - över den värld vi levt och fortfarande lever i. 

Jag var tvungen att tänka till när jag skulle sätta betyg på boken, den är bra och intressant men handlar ju om sådant jag vill stänga ute. Alla hemskheter som pågår i vår värld - jag vill ha rosa fluff. Jag vill ju inte läsa om sådant här, men jag berörs ju. Boken är läsvärd - absolut! 

2 kommentarer:

  1. Den sitter fortfarande stenhårt kvar i mig, och jag tipsar om den hel vilt ...

    SvaraRadera