lördag 28 januari 2017

Bokmaskebok: Min fantastiska väninna

På måndag träffas Bokmaskarna och äter italienskt - vi har nämligen läst den italienska snackisen Min fantastiska väninna


Visst är det en berättelse om någons fantastiska väninna - om vänskapen mellan två små flickor i Italien. Det är mycket fokus på statussymboler såsom bilar, smycken - och fina skor. Flickor som drömmer om bättre liv och som avundas varandra. En som pluggar och pluggar och den andra som ändå är duktigare. Pojkar att bli kära i, pojkar att hålla sig undan från. 

Jag tycker inte att boken är så fantastisk som jag har hört många andra tycka. Den är helt okej och jag känner iofs att jag vill veta vad som händer i fortsättningen med flickorna - men inte tillräckligt för att vilja läsa resten av serien. 

Ska man läsa om två tjejers tuffa uppväxt i Italien så rekommenderar jag hellre Stål - den gillade jag verkligen! 

1 kommentar: