torsdag 30 juni 2016

Månadens Austenish


Tack snälla Ems för den här härliga (och vackra) boken. Nu är jag riktigt sugen på att se filmen 😀 

Jag har inte tidigare läst Austens Lady Susan så det här var en ny bekantskap. I boken får man först läsa Whit Stillmans version och sedan Austens, med Stillmans kommentarer (typ). Austens humor och fyndighet känns igen och jag läser med ett leende - den är lätt att läsa och förstå om man känner till Austens stil och teman. Som vanligt handlar den här om giftermål och underfundiga kvinnor som går sin egen väg - och som får som de vill. Lady Susan är en kvinna som spelar med alla - eller? Hon verkar iaf få som hon vill på ett eller annat sätt... 

Ja, lite kul att läsa något av Austen jag inte läst förr, undrar bara när jag ska sluta läsa månadens Austenish de sista dagarna i månaden... #lindaläser2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar