onsdag 23 mars 2016

What I Instaread


Nu går det snabbt undan, ljudböcker och E-böcker varvas om vartannat och jag får läst massvis av kortisar. Den här boken har lockar mig ett tag pga omslag och titel och som vanligt med Sekwas böcker så är de inte helt igenom så ljuvliga som omslagen, det finns helt klart något mörkt och sorgset över den här men samtidigt så mycket fint att det väger upp. 

Jag gillar verkligen att den är berättad ur en ung pojkes perspektiv - det ger en viss naivitet till förloppet. Mamman och pappan med sina lögner och fantasier är både tragiska och alldeles, alldeles underbara. Det är dock pga att den berättas ur pojkens perspektiv som gör att jag inte vet om jag ska tro på den eller inte - händer det som berättas verkligen eller är det pojkens fantasiversioner? 

Hur som helst, jag gillade den och den var en snabb och intressant läsning. #Lindaläser2016

2 kommentarer:

  1. Sekwas omslag är verkligen (ofta)!mörkare än omslagens skvallrar om. Gillar det och gillade även Bojangles.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man lockas ju av omslagen och även om innehållet inte alltid matchar så är det ofta bra :-)

      Radera