onsdag 10 februari 2016

What I Instaread


Efter lovet ska Bokmaskarna träffas och prata om den här lilla skräckisen - eller ja, jag tyckte kanske inte den var överdrivet läskig men fasiken vad spännande den var! 

Jag gillar verkligen idén att basera sin bok på ett gäng underliga foton som folk samlat ihop på loppisar. Det fungerar verkligen och historien om Miss Peregrine och hennes besynnerliga barn har fått mig att läsa så fort jag haft en stund över. Jag gillar också att man kan dra paralleller till de hemskheter som försiggick runt 40-talet. 

En verkligt cool bok som jag absolut gillar och rekommenderar - det ska bli kul att träffas och diskutera den. #Lindaläser2016

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte den var rätt läskig. Författaren lyckades verkligen bygga upp en spännande stämning och fotografierna gjorde sitt i sammanhanget.:-) Nu är jag förvisso lättskrämd, men faktum är att jag vågade inte läsa boken när jag var ensam hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi diskuterade den precis i bokklubben och de andra tyckte den var väldigt hemsk och läskig, en av dem hade haft mardrömmar. Jag tror att jag ytläser för mycket och hetsar genom boken.

      Radera