lördag 21 november 2015

Äntligen utläst!


Kanske är det lite synd att min första bekantskap med Isabel Allende skulle bli just den här boken... Inte så att den är dålig, men en deckare? Jag menar, är inte Allende känd för sin magiska realism? 

400 sidor persondetaljer och sedan 100 sidor actiondeckare - man hade lugnt kunnat ta bort mycket från boken. Ja, okej, jag är ingen deckarfantast, men visst, den håller spänningen uppe och jag satt uppe sent för att läsa färdigt, men det var ju faktiskt bara de sista 100 sidorna som boken höll detta tempo och denna dragningskraft... 

Några detaljer jag dock uppskattade var att det här och var dras paralleller till eller nämns vid namn olika populärkulturella saker. Hugh Grant refereras till och så nämns en bok med en färg i titeln; brun? beige? Kanske grå? Lite kul! 

Bokmaskarna ska diskutera boken på måndag, får se om de andra hunnit läsa klart den och vad de tycker. #lindaläser2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar