lördag 24 oktober 2015

För ett tag sedan utläst!


"Åh så smart jag är nu! Om jag kopplar mitt instagramkonto till bloggen så kommer jag ju blogga om böckerna jag läser när jag läst ut dem." Mmm... Det hade man ju kunnat tro men den här boken läste jag ut för flera veckor sedan och ändå ligger den obloggad och väntar på att läggas upp... 

Hur som helst så gillade jag verkligen den här boken. Redan baksidan fick mig att vilja läsa den, det står något om "in a couple of pages my brother will be dead, and he was never the same after that." 

Boken är skriven som en återberättelse ur en ung mans perspektiv. Han sitter, eller har suttit, på ett mentalvårdhem och berättar om alla demoner han har i huvudet sedan hans bror dog när de var yngre. Han skyller broderns död på sig själv och hans liv blir inte riktigt lätt pga det.
Jag tycker att boken väl fångar humörsvängar och tankarna av någon som inte mår bra. Det finns samtidigt en kärleksfull familj och vänner runtom och boken känns hoppfull och fin trots det svåra temat. 

Jag tänker att den här kan vara intressant att läsa med gymnasieungdomar, det finns mycket att diskutera i den. Sorg, familjeband, relationer och mental hälsa. #LindaLäser2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar