lördag 12 september 2015

Äntligen utläst!


Ibland behöver man lite mysig vintage-feelgood och då passar Eli Åhman Owetzs böcker bra. Tidigare har jag läst första delen i denna serie, Anna-Lisas Antik, och den här fristående uppföljaren tror jag nästan att jag gillar mer. 

Ett slott, en grevlig historia och en skattjakt som härliga Britta lämnat. Kanske är det igenkänningen som gör det. Jag må iofs inte ha en äkta greve eller bo i ett slott, men jag har ju min "Grefve" som jobbar på grannslottet :-) En Brita har jag ju också, eller två, om man räknar min farmor som dottern döpts efter. Att jag gillar retro och vintage gör i också att det är kul att läsa den här typen av böcker. 

Den är charmig och nostalgisk och jag tycker att Britta beskrivs så härligt, speciellt förhållandet mellan henne och Anna-Lisa. 

Jag såg på författarens Instagram att tredje delen är färdig, jag ser fram emot att läsa den! #LindaLäser2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar