lördag 5 september 2015

Äntligen utläst!


Jag gillade verkligen den här kritiska boken av och om Samantha Ellis och hennes hjältinnor. Jag känner inte till alla de böcker hon tar upp men det gör inget, jag blir sugen på att läsa flera av dem och i annat fall så beskriver hon dem väl. 

Jag tycker det är intressant att hon läst om sina gamla favoriter med nya ögon (så att säga) och hon är verkligen kärleksfullt hård mot flera av dem. Jag önskar att jag läste böcker på samma sätt som hon, med kärleksfullt kritiska ögon, men tyvärr är jag mer av en "vill-bara-bli-färdig"-läsare. 

Ska jag nu försöka vara lite kritisk mot den här då så är det väl kanske mest att jag har lite svårt att förstå det här med att leva sitt liv utefter de kvinnorna man läser om i böcker - jag har svårt att ta efter andra och hittar hellre min egen grej. 

Intressant bok dock, absolut värd att läsa! #lindaläser2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar