måndag 24 augusti 2015

En liten historielektion slank emellan


"Du Linda, jag har ett boktips till dig" säger kollegan @ispinne (#dennisärsingel) och langar fram den här underbara boken under grillunchen på vår friluftsdag. Som den boknörd jag är lägger jag undan den bok jag höll på att läsa (vad roar man sig annars med på friluftsdagar?) och Snipp snapp så har jag läst denna underbara "historiebok". 

Snabbläst? Definitivt, men räkna med skrattpauser, spontan högläsning samt "vänta lite, jag måste bara visa sig den här konversationen"-tillbakabläddringar. 

Jag älskar Jungfru Marias statusuppdatering om sin graviditet och den underbara konversation som följer mellan Josef och Gud 😂😂😜 

Rolig? Hysteriskt! Och dessutom rätt intressant för författaren är inte direkt okunnig. Man får sig allt en liten historielektion. Jag kommer köpa in den till skolans bibliotek och ett ex hem till Grefven. #LindaLäser2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar