onsdag 11 mars 2015

Jag börjar på måndag... nej, jag har redan börjat.

https://igcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/10995084_336488503214687_328566207_n.jpgJag har börjat ett hälsosammare liv. På nyårsafton (bra val) gick jag med i Viktväktarna och har sedan dess tappat 9 kilo. Jag äter bättre, jag tränar mer och jag mår bra.

När jag var på biblioteket gick jag förbi Charlotta Lithmans bok, Jag börjar på måndag,  som beskriver om hur hon fick en utmaning att börja ett hälsosammare liv. Hon fick två coacher, hon började jogga varje morgon och hon började äta lchf. Delar av boken kan jag verkligen ta till mig, jag blir inspirerad och imponerad och känner att det här borde jag också kunna göra. T.ex. har jag hittat ett sätt att få in mer vardagsträning än tidigare.

Det finns dock delar av boken som känns lite sådär. Ett gäng olika karlar som uppvaktar henne. Mystiska främlingar som skickar blommor, flygbiljetter och mikrovågsugn till henne. Det faktum att hon lyckas vakna 6.00 och vara färdig för att jogga 6.03 och sedan lyckas få med tre barn till olika skolor innan hon är på jobbet 8.30. Superwoman?

Att sedan se det hon äter, ja, man kan väl säga att Viktväktarna och lchf inte riktigt matchar varandra :-)

Men jag gillar boken och tycker den ger bra budskap om att man kan ta tag i och börja äta bättre och träna bättre men man måste hitta det sätt som passar en och man måste vara beredd att ge det tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar