lördag 20 december 2014

How to flirt with a naked werewolf

Ja, det kan ju vara bra att veta... Molly Harpers How to flirt with a naked werewolf köpte jag för flera år sedan efter att ha fastnat för titeln. Tyvärr har den inte blivit läst förrän nu, och jag säger tyvärr, för den var bra. Ibland känner jag att jag tröttnat lite på den typiska chick lit-boken men så dyker den här upp och iom att den tillhör fantasygenren så fungerar den.

Den utspelar sig i Alaska och huvudkaraktären är en tjej i 25-30-års åldern som nyss flyttat dit. Är det någon mer än jag som tänker på Anne Heche i Men in trees? Först är hon lite utböling men de lokala invånarna värmer snart upp mot henne och välkomnar henne. Konstiga grejer börjar dock hända... En kväll ser hon en mörk varg utanför sin dörr. När hon sedan blir överfallen av en man på väg hem från jobbet dyker vargen upp igen. Och en morgon ligger en naken man, med foten i en fälla, utanför hennes dörr...

Ja, den här historien bjuder på lite humor, lite chick lit, lite kärlek, lite mysterier och så lite varulvar. Det som jag verkligen gillar dock är varulvsgrejen inte är så stor. Den fungerar, den känns tom trovärdig. Jag tänkte inte ens på att det skulle vara något annorlunda medan jag läste.

Det finns två fristående fortsättningar och jag har dem båda i min ägo. Ska bara läsa lite annat emellan.
  (jag gillar inte det sista omslaget, de tecknade var bättre)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar