tisdag 15 juli 2014

Något för språkälskare men inte för mig

Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson är en bok jag inte alls varit sugen på - vet inte om det är trots alla priser och lovord eller på grund av dem. När jag var på en fortbildningskväll fick vi dock boken i en goodiebag och när jag nu ska läsa sådant som finns i hyllan så fick det bli den - fast i ljudform.

Kanske hjälpte det inte en bok jag var osugen på att jag lyssnade på den - jag är ju inte så förtjust i ljudböcker och jag är ledsen men författarens uppläsarröst gjorde inte riktigt saken bättre.

Högtravande, fancy schmancy och gaaaaaahhhhhhh så tråkig. Det händer ju absolut ingenting - den där Ester som alla tagit till sig stör mig som bara den. Visst kan jag känna igen mig i delar av hennes beteende - det där att man inte förstår eller ser tecknena på att han den där inte är intresserad, men snälla, till slut måste man ju inse fakta och ge upp.

Lite påminner Ester och Hugos "förhållande" om den unga kinesiskan och hennes konstnär i Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande - men där är iaf tjejen något starkare och mer självständig.

Nej, tyvärr, inte min grej.

Bjuder på en instagramkonversation med goda grannvännen :-)


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag brukar tyvärr inte gilla böcker som fått priser, men visst, ibland passar de.

      Radera