söndag 4 maj 2014

20 snabba

Enligt O har gjort en lista med 20 snabba frågor och svar - jag hänger på!

Snabbläsare eller långsamläsare? Egentligen ligger jag nog på mellantakt... men snabbare än min man iaf :-)
Tegelstenar eller tunnisar? Jag vill läsa många olika
Bibliotek eller bokhandel? Jag älskar att låna
Ljudbok eller e-bok? Ingetdera
Inbunden eller pocket? Föredrar en liten sliten pocket
Vampyrer eller spöken? Hellre övernaturligt än onaturligt
En i taget eller slalomläsning? Jag klarar bara av en åt gången
Nytt eller gammalt? Jag gillar både nytt och gammalt
Bokmärke eller hundöra? Lättare med bokmärken
Snacks eller godis? Jag tack!
Biografier eller memoarer? Hellre självskrivet men gillar båda
Skräck eller chicklit? Alltid!
Soffan eller sängen? Mysa upp sig i ett hörn...
Inne eller ute? Jag illar att sitta mjukt - det gör jag inte ute
Boken eller filmen? Ibland kan jag tänka mig både och, men oftast är boken bättre
Twitter eller Facebook? Är inte så aktiv på någon av dem...
Goodreads eller Boktipset? Inte här heller...
Kokbok eller Bakbok? Älskar kokböcker!
Te eller kaffe? Alltid te
Nobelpriset eller Augustpriset? Ingetdera, är ingen prisläsare direkt.

6 kommentarer:

  1. Roligt med en enkät tycker jag, man ser ju vad olika och vad lika man tycker om mycket :)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte mig se ett mönster om hur den typiska bokbloggaren är, men det håller nog inte. Mer än att alla föredrar böcker framför film och det var väl ganska väntat. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla är vi olika och lika samtidigt - tror att det som är definitivt för den typiska bokbloggaren är att den älskar att läsa böcker och att skriva om det :-p

      Radera
  3. Gillar också både nytt och gammalt, men blir nog oftast att jag läser lite äldre böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Iom att jag köper mestadels second hand så är det ju inte purfärska böcker - samtidigt lånar jag ju gärna sådana från biblioteket.

      Radera