lördag 16 november 2013

Fredagsenkät - på en lördag!

En dag senare svarar jag på Fredagsenkäten som finns på Bokomatens nya sida...

1. Vilken bok läste du senast?
From Notting Hill to New York... Actually av Ali McNamara
2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
Åren i Paris tror jag det får bli.
3. Har du något boklängt för tillfället? Dvs är det någon speciell bok du ser fram emot som inte kommit ut än?
Inte som jag kan komma på...
4. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
Eftersom det är mycket chick lit så gissar jag att jag har fler kvinnliga än manliga - men jag har inte kollat efter. Iofs så har jag många klassiker och de är oftast författade av män (och Jane Austen).
5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
När det gäller chick lit och feel good så går jag efter omslag och titel, i andra fall så är det mycket tips från bloggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar