onsdag 19 september 2012

Bokbubblarboken kan bli en intressant diskussion


Bokbubblarna ville läsa något från Asien och valet blev Hello Kitty måste dö av Angela S. Choi. Det här är en bok jag spanat på pga dess rosa omslag (den svenska versionen). Jag hittade den dock på engelska hos Myrorna och eftersom den var lika snygg där (gul med rosa text) så fick den följa med hem. 

Boken handlar om Fi som… ja… är en mycket intressant och udda karaktär när vi får lära känna henne. Hon jobbar som advokat och har fullt upp. Hennes pappa vill att hon ska dejta tråkiga kinesiska män (”Wear lipstick”) medan hon själv har fullt upp med att försöka hitta sin mödomshinna. Hon har en vän som påminner om killen i American psycho och själv råkar hon ut för de konstigaste dejterna. 

Boken är ganska rå, ganska kul och väldigt annorlunda. Ena sekunden tror jag att jag läser American psycho och nästa att jag läser om Hotellet i hörnet av bitter och ljuv. Jag känner att jag gillar boken men kan samtidigt inte förklara varför… Den är så olik allt jag någonsin läst innan och det ska bli riktigt intressant att diskutera den med de andra Bokbubblarna.

3 kommentarer:

  1. Har köpt den med det rosa omslaget! Hoppas kunna vara med på nästa Bokbubblarträff! :-)

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst ut den och tycker som du. Det ska bli riktigt intressant att diskutera den. Första tanken var just, vad är det här för något?

    SvaraRadera