söndag 12 augusti 2012

The Baby Trail

The Baby Trail av Sinéad Moriarty handlar om Emma som ihop med sin man James bestämmer sig för att skaffa barn. Och blir besatt av det. Hon provar allt från spännande gymnastiska övningar till renlevnadskost och besöker läkare till höger och vänster.

Det är en bok som hanldar om att kämpa för att bli med barn och de känslor som kan uppkomma när inget verkar hända. När alla andra blir gravida runtom och man själv står kvar där utan det blåa strecket på stickan.

Trots det tunga ämnet skulle jag nog säga att den passar in i chick lit-genren. Jag skrattar högt ibland åt hennes agerande, som tex när hon har ägglossning och åker ned till makens kontor och stormar in mitt i ett möte och kräver att han ska ha sex med henne där och då.

Om det löser sig eller inte tänker jag inte avslöja, jag tycker att det var en söt och lagom underhållande bok, klart läsvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar