söndag 8 juli 2012

You're the one that I don't want

Efter att ha läst att både Hyllan och Enligt O läst Potters You're the one that I don't want tänkte jag att jag också får ta tag i den. Har nu endast tre av Alexandra Potters böcker kvar olästa...

Som vanligt har boken ett visst inslag av lite övernaturliga magier och som vanligt är det något vi sväljer och gillar. Lucy träffar Nate i venedig som 19-åring - de kysser varandra under suckarnas bro och legenden säger då att de kommer vara tillsammans för evigt. Vilket de verkar bli - emot sin vilja... Efter att inte ha träffats på 10 år så stöter de ihop med varandra igen - om och om och om igen. De märker att de är helt fel för varandra men ödet är starkare än viljan och hur de än försöker så så kan de inte göra slut.

Som vanligt, kul, charmig och lättläst historia. Klart läsvärd, men tycker fortfarande att Potters Who's that girl? är hennes bästa.

2 kommentarer:

  1. Och jag sparar Whos that girl ett tag till, med stora förväntningar! :)

    SvaraRadera
  2. Me and Mr Darcy är min favorit bland hennes. Jag är å andra sidan förutsägbart förtjust i Mr D också. Och England. Och bokhandlar.. :)

    SvaraRadera