lördag 1 oktober 2011

De där kändisförälskelserna...

Jag har just läst färdigt Jag tror jag älskar dig av Allison Pearson. För er som inte läst den kan jag säga att det är en söt, nostalgisk berättelse om den där kärleken man har till en kändis i sin unga tonår.

Erkänn det. Vi har alla varit där. Vissa tar den längre än andra...

Jag känner igen mig såååå i den här. Jag har varit kärikärkär (alltså så där otroligt, livsavgörande kär som man bara kan vara när det inte riktigt är på riktigt) i flera kändisar - tragiskt nog inte bara i min tidiga tonår... Men vi börjar där ändå.

Jordan Knight från New Kids On The Block. Jag var väl 12-13 någonting och hade planscher överallt i rummet. En dag radade jag upp mina gosedjur, hämtade ned en av mammas finklänningar från vinden, letade fram en stor diamantring (fejk) och genomförde en vigsel - såklart på både svenska och engelska. Efter ett år skilde jag mig från Jordan för att jag börjat gilla hans bror, Jonathan.

Vi spolar fram något år och drar oss till Sverige. Arvingarna. Kim Carlsson. Kim, som under en konsert i Partille, såg mig rakt i ögonen när han sjöng "Don't forget to remember me". Jag var övertygad att han egentligen såklart sett mig och märkt att jag inte bara var ett fan, som alla andra. Mmm... klart han skulle velat bli ihop med en 14-åring. Of course...

Ja. Sedan hade vi ju också JC Chasez från Nsync. Mannen jag fantiserade om mer än något. Jag var helt övertygad om att skulle vi bara träffas så skulle det vara vi för alltid. Jag var ju inte som de andra fansen - jag skulle ju älska honom för hans personlighet. Yeah... Nämnde jag att jag var... ähm... typ 20?

Vi går vidare. Boyzone. Mikey Graham. Lite äldre, lite mer världsvan och såg alltid sådär lite mörk ut. När han sjöng "Good conversation" tänkte jag att precis så är det, vi skulle ha så bra och djupa samtal och han skulle inse att han inte kan leva utan mig. Det kunde han visst. Och tja, jag var ju tyvärr inte tonårsflicka längre. Förmodligen närmare 20+...



Så jo, boken var bra, hade väldigt lätt att känna igen mig i den där kändisförälskelsen. Nostalgi is the shit!

3 kommentarer:

  1. Ett paket med Dawn French fanns hos mig idag. Tack så mycket.

    SvaraRadera
  2. Hannele: ooh, låter spännande...

    Fröken S: ursäkta att det tog sådan tid, skyller på jobb och förkylning

    SvaraRadera