lördag 30 april 2011

Till min Anonyma bokvän...

Här kommer lite info som kan hjälpa till i pocketbytet - jag har ju varit med några gånger så jag länkar lite till gamla svar också.

* Har du någon önskebok? Jag har en önskelista här

* Skulle du kunna tänka dig att ta emot beg. böcker? Absolut, jag köper bara second hand

* Läser du på andra språk än svenska? Engelska

* Lyssnar du på böcker? (Mp3 eller cd?) Nej, har inte koncentration nog för att lyssna

* Vilken slags smycken gillar du? Jag älskar smycken! Örhängen i alla former och färger, halsband, armband, ringar, broscher - you name it I love it. Här syns min örhängssamling...

* Samlar du på något? Smycken, nagellack lite allt möjligt

* Annan sysselsättning - än att läsa böcker? Jag har tagit itu med att "bli joggare" - jobbigt men härligt. Loppistokig - älskar second hand och loppis.

* Vad gör du en perfekt sommardag? Sitter på balkongen och dricker iste och läser eller är ute och cyklar med min sambo

* Favoritfärg? Rosa (gillar i stort alla färger så länge de är glada och starka)

* Favoritland? Italien - jag har en dröm om Toscana som verkar bli uppfylld nästa år!

* Favoritfilm och favoritteveserie? Jane Austen book club och The Holiday är underbara filmer - mina favoritserier är Community och The Big Bang Theory

* Var föddes du? I Göteborg

* Är du allergisk mot något? Nope :-)

* Favoritgodis? Choklad (gärna mörk), saltlakrits, marsipan, naturgodis

* Favoritdrink eller favoritdryck? Vin och ramlösa (inte tillsammans dock)

* Rent allmänt så gillar jag.... Färgglada saker, nagellack (kan inte få nog), glada böcker, musikaler, kärleksfilmer mm

* Rent allmänt så ogillar jag... Svamp, fisk, böcker om orättvisor eller mord

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser? Förr var det chic lit men nu har jag börjat läsa annat också - dock inte BOATS, sci fi eller deckare, thrillers

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?) Har ingen riktig favoritförfattare - jag är sugen på att samla på mig Roald Dahls böcker och fler av Alexandra Potter och Katie Fforde (kommer senare ett separat inlägg om vilka jag har)

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var? Det finns här och här

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!) Jag vill njuta och må bra - boken ska helst inte handla om tråkiga eller ledsamma ämnen

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få? Ja, de i min önskelista :-)

Gamla svar hittas här

Lite mer att veta om mig: Gymnasielärare, teälskare (helst fruktigt grönt eller svart), lätt att glädja, gifter mig till hösten och är lite lagom galen i Toscana.

2 kommentarer:

  1. Tack för detta!! Jag har börjat klura...
    Din anonyme vän

    SvaraRadera