måndag 7 mars 2011

En till bokcirkel - why not liksom?

Igår cyklade jag ned till stan med solen i ögonen och en kasse böcker i cykelkorgen. Ett litet gäng bokbloggare* träffades för att äta afternoon tea, prata böcker och byta böcker. Det var väldigt trevligt - både maten och träffen i sig. Det är spännande och kul att träffa nya människor när man vet att man iaf har något gemensamt att prata om.

Jag hade med mig massor av böcker att byta bort och behövde glädjande bara ta med två tillbaka - och så snodde jag åt mig Tokyo natt av Elin Lindqvist. Det bestämdes att vi gillade att träffas och därför ska vi träffas igen den 15/5 och då ska vi ha läst Sorgsång av Siri Hustvedt.

Vill ni läsa mer om gårdagen så gå hit.

* Okej, alla var inte bloggare, men typ :p

6 kommentarer:

  1. Satsar på att vara pigg, glad och friskt den 15:e!

    SvaraRadera
  2. Siri är tydligen bra, har inte läst henne..

    SvaraRadera
  3. Jag har inte heller läst henne så det kan bli spännande. Du ska inte hänga på? Det finns platser kvar...

    SvaraRadera
  4. En sån trevlig `klubb`vill jag vara med i
    Undrar om det finns här i Uppsala

    SvaraRadera
  5. Gå in på En bokcirkel för alla och sök - där kan man hitta flera olika bokklubbar :-)

    SvaraRadera