fredag 11 februari 2011

Dag 8 - Mest överskattade bok

Jag tänker idag nämna två böcker jag inte läst som mest överskattade - skälet till detta är enkelt: De var hypade som faen och jag lånar hem dem, börjar läsa och tycker de verkar astrista.

Världens sista roman (aka världens sämsta roman) och En dag (aka en evighet).

Sjölins bok gav jag upp efter första sidan - den var i klass med Per Hagman, dvs alldeles för kär i sig själv för att jag ska orka läsa dessa överambitiösa meningar. Nicholls bok gav jag 50 sidor - när jag fortfarande inte brydde mig om huvudpersonerna och vad som skulle hända dem kände jag att det var dags att lägga ned.

Enough said.

Vad som är lite läskigt är att En full bokhylla idag har skrivit om exakt samma böcker. Och igår valde vi båda (ovetandes då också) chic. lit som mest underskattade kategori. Där ser man!

2 kommentarer:

  1. Ja nu börjar det nästan bli otäckt. Särskilt som att jag hade Per Hagman på tungan men valde att inte skriva om honom för att jag ändå läste "Att komma hem ska vara en schlager" med viss behållning. Däremot tragglade jag med någon annan av hans böcker i tonåren och kände mig bara dum (skillnaden när man blir äldre är ju att man vågar tro att det är bokens och inte ens eget fel om man inte gillar något som andra hajpar...)

    SvaraRadera