måndag 7 februari 2011

Dag 4 - Favoritboken i favoritserien

Jag skrev igår om Janet Evanovichs Plum-serie och idag ska jag då välja min favorit av de 15 böcker jag läst i serien. Då de alla påminner om varnadra kan jag inte säga att jag har en favorit bland dem. Jag tittade i mina gamla anteckningar (tänk på att jag var en "oläst" tonåring när jag började läsa av egen vilja) och jag tänkte dela med mig av mina betyg och kommentarer för varje bok.

One for the money +5 "Skrattade högt och läste den på en dag"
Two for the dough +5 "Älskar mormorn, Rex. Bra slut, ej vanligt"
Three to get deadly +5 "Superbra!"
Four to score +5! "Lika underbar, om inte bättre än de förra"
High Five 5 "Lika bra som de andra men förlorar pga slutet"
Hot Six +5 "Underbar, het och sexig"
Seven up 5 "Plum fortsätter - förlovad med Joe, ev het natt med Ranger"
Hard Eight 5 "Skrattar högt - jagad av kanin hela boken. Plum é underbar!"
To the Nines -5 "Härlig, som vanligt"
Ten big ones -5 "Kul, lite mer Ranger - härligt. Grrr..."
Eleven on top 5 "Underbar - lite förnyelse, annars samma underhållning"
Twelve sharp 5 "Underbar - mycket Ranger i den här"
Lean mean Thirteen 5 "Spännande, kul och underbar"
Fearless Fourteen -5 "Underbar, precis som de andra. Den här gången sprängdes varken bil eller hem"
Finger Lickin' Fifteen +4 "Spännande och rolig, som vanligt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar