måndag 28 februari 2011

Dag 25 - En karaktär jag kan relatera till

Återigen måste jag nog gå tillbaka till Bridget Jones. Jag känner igen så många delar av henne hos mig själv. Det där lätt pinsamma, ibland lite tröga, sättet hon för sig bland folk. Precis som henne valde jag helt fel killar i hopp om att de mystiskt skulle förvandlas till den rätte och precis som henne visade det sig att den där mysiga Mr Darcy fanns där framför oss och var den rätte men vi valde att inte se det på väldigt länge. Okej, så jag kanske inte delar hennes passion för sprit, rökning och bantning men visst skulle jag kunna bli lite smalare och lite smartare.

Hennes mamma är pinsam men godhjärtad - samma här. Om folk bjuder till maskerad så går jag all the way och medan bridget skriver i sin dagbok så skriver jag i mina bloggar.

Likheten är ju nästan slående :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar