torsdag 17 februari 2011

Dag 14 - Favoritboken av favoritförfattaren

Eftersom jag under gårdagen inte kunde bestämma en favorit utan nämnde flera jag gillar så tar jag idag upp deras bästa böcker (enligt mig då förstås).

Paulo Coelho - Veronika bestämmer sig för att dö. Den här boken fick betyg 6 av 5 möjliga av mig när jag läste den, jag älskade den! Den tilltalade mig och jag blev så lycklig av den.

Alexandra Potter - Who's that girl? Den här fick jag av Boktimmen i ett av En bok om dagens pocketbyten. Jag hade aldrig läst något av Potter innan och tyckte det verkade kul med en ny chic.lit-författare för mig. Boken är så bra, jag fick mig en riktig tankeställare om mitt liv, att bli vuxen osv. Läs den!

Roald Dahl - BFG - Big Friendly Giant tror jag är min favorit. Svårt att välja bland så många bra men jag minns att kolsyran som gick nedåt för att det är finare att prutta än att rapa gjorde ett intryck på mig. Kanske bör nämnas att det var när jag var liten...

3 kommentarer:

  1. Stod och klämde på Potter på flygplatsen igår. Har inte läst något av henne, men skriver upp henne på läslistan.

    SvaraRadera
  2. Nu var det ju inte Potter själv jag klämde på även om det kanske varit spännande, men böckerna var rätt trevliga de också.

    SvaraRadera
  3. He he, hade varit väldigt intressat om du klämt på henne. Böckerna är riktigt bra, absolut läsvärda!

    SvaraRadera