onsdag 16 februari 2011

Dag 13 - Favoritförfattare

Den här är svår för jag har inte direkt någon favoritförfattare, har nog aldrig riktigt haft det. Det finns många författare jag gillar/gillat och läst allt av men jag skulle inte kalla dem favoriter, jag har inget behov av att läsa om böckerna. Sedan finns det de som skrivit en bok jag älskat men jag har aldrig tagit mig för att läsa övriga böcker av samma författare - kan man då säga att någon är ens favorit?

Jag tänker istället nämna några av de författare jag gillat/gillar där jag läst ett antal böcker...

Paulo Coelho - jag har läst nästan alla hans böcker och jag gillar de allra flesta. Jag gillar den magiska realismen och hans berättelser ger mycket att tänka på.

Alexandra Potter - hennes böcker är härliga, glada och kan även dem ge lite att tänka på.

Roald Dahl - jag läste mycket av honom när jag var liten, han har intressanta berättelser med charm och filur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar