tisdag 26 oktober 2010

Lär känna mig i Pocket o Påhitt

* Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Jag är en sucker för chic lit (inte svenska författare inom den genren dock) men har på sistone börjat läsa annat också. Ungdomsböcker är trevligt (gillar Johanna Lindbäck starkt och har läst allt av henne). Författare jag gillar just nu är Murakami (har allt), Katie Fforde och Alexandra Potter. Har läst nästan allt av Paolo Coelho.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Oj, jag är nog inte direkt nyfiken på någon annan genre. Författare däremot är nog några stycken jag skulle vilja bekanta mig med, se min önskelista här.

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Per Hagman, Strindberg, Ann Heberlein m. fl.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Jag skulle vilja ha Roald Dahls böcker, har Häxorna och Matilda än så länge. Skulle gärna ha fler Alexandra Potter (här ser du vilka). Jane Austen är en favvo, skulle gärna ha böcker som handlar om Mr Darcy eller Stolthet & fördom.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Här kan du se vad jag läste förra året och i högerspalten här på sidan ser du vad jag läst i år. Jag har rätt många böcker väntandes i bokhyllan (tyvärr lite för många för att lista...) men undrar du något är det bara att fråga.

* Annat litterärt, värt att veta..?
Jag tycker inte om deckare, sci fi, BOATS, thrillers, vampyrer osv. När jag läser vill jag njuta och bli glad men det kan också vara kul att läsa något intressant. Brukar köpa mina böcker i second hand-affärer så begagnat i bra skick är helt okej för mig :-)

* Vad äter du för godis?
Choklad (köper oftast mörk choklad med olika smaker) och salt/lakrits. Är inte en jättegodisgris.

* Naturgodis - ätbart eller inte..?
Gottigt!

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Jag är en teälskare! Föredrar grönt te men gillar också svart. Te ska ha fruktiga smaker och gärna vara löste - har nästan helt slutat med påste.

* Hobby?
Hrm... Jag gillar att läsa, gillar att gå på teater, blogga, fika med vänner och springa i second hand-affärer (jag kan inte få nog av dem)

* Favoritfilm?
Jane Austen book club, The Holiday, Bridget Jones dagbok, Under Toscanas sol mm. Ganska mycket mysfilmer - precis som med böcker vill jag må bra av filmer.

* Favoritmusik?
Soul och R n'B är mest min grej. John Legend, Alecia Keys m. fl. När jag är på annat humör gäller dock Linkin Park :-)

* Stjärntecken? Favoritfärg?
Jag är skorpion (fyller år 9/11) och som du kanske gissat älskar jag rosa, men tycker nog att de flesta färger är fina. Jag är mycket för färger och tycker inte man kan vara för färgglad.

* Samlar du på något?
He he... Typ. Smycken, ugglor (senaste passionen), nagellack mm. Sambon är inte lika förtjust i detta samlande som jag är :p

Vill du veta mer kan du läsa både här i bloggen men också i min personliga blogg här.

Här kan du hitta gamla svar och annat boknyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar