onsdag 15 september 2010

Kulturfyran om fildelning

Denna gång handlar Kulturfyran om fildelning

1. Har du sett någon piratkopierad film de senaste två åren eller känner du någon som berättar att han/hon laddar ner piratkopierade filmer?

Jag laddar inte ned själv men mina elever gör det och de senaste 2 åren har jag säkert sett något piratkopierat men i 99 fall av 100 köper/hyr jag det jag ser.

2. Vilken var den senaste filmen du såg - alltså överhuvudtaget: på bio, tv, dvd?

På bio: Senaste Shrek-filmen. På TV: Miss secret agent 2 igår. På DVD: Sneglade på Pride & glory som sambon kollade på medan jag läste.

3. Hämtar du något via fildelning nu för tiden, eller känner du någon som gör det?

Jag tror inte att jag gör det själv (jag vet att jag låter helt blåst men...) men jag gissar att mina elever inte är främlingar för att fildela...

4. Tror du att det är sant att det där hemliga nätverket förser en miljon svenskar med piratkopierade filmer varje år?

Oj, ingen aning. Jag tror på det mesta så det kan säkert vara sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar