lördag 29 augusti 2009

Tillägg Pocket & Prassel

Hej min hemliga bokvän :-)

För att göra livet lite enklare för dig skriver jag här en liten extra lista på vad jag gillar och är intresserad av (inte i nån speciell ordning dock)...

Jasper Fforde - har bara läst "Var är Jane Eyre?" och läser gärna fler i den serien
Julie Buxbaum - Motsatsen till kärlek
Andreas Roman - Vigilante
Tom Perrotta - The Abstinence Teacher
Margareta Strömstedt - Natten innan de hängde Ruth Ellis
Carl-Johan Vallgren - Den vidunderliga kärlekens historia
Katie Fforde - Love letters
Ann Heberlein - Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva
Johanna Nilsson - SOS från verkligheten
Junot Diaz - Oscar Waos korta förunderliga liv
Jonas Jonasson - Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Markus Zusak - Boktjuven
Nick Cave - Death of Bunny Munro
Nicole Krauss - Kärlekens historia
Erland Loe - Doppler
Carlos Ruiz Zafón - Vindens skugga
Maria Ernestam - Caipirinha med döden

Andra typer av favoriter:
Rosa är absoluta favoritfärgen, jag är galen i nagellack (alla färger som finns), jag har över 300 par örhängen i alla storlekar och samlingen växer, gillar saker med Audrey Hepburn och James Dean, är helt såld på "Sex and the city" och drömmer om att någon gång åka på en vinresa till Toscana. Mysiga skönlitterära böcker som utspelas i Toscana är inte fel...

Är tokig i te (helst grönt men dricker även svart), choklad och cashewnötter. Är fruktansvärt lypsyl och läppglansberoende och har 2 miljoner olika smaker men slutar aldrig köpa nya.

Som jag skrivit tidigare spelar det ingen roll om böckerna är på svenska eller engelska och jag har inget emot begagnade sålänge de är i ett någorlunda fint skick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar